27ボールペンかなんか取ってよ

ボールペンかなんか取ってよ。

Give me a ball-point pen or something.

ケンのやつ、会議かなんか入ったんだって
Ken's got a meeting or something.
リンダは頭痛かなんかです。
Linda's got a headache or something.
ピエールは30歳かそこらです。
Pierre is 30 years old, or something like that.

ボールペンかなんか書くもの持ってる?
Do you have a ball-point pen or something to write with?
これを入れるビニール袋かなんかください。
Could you gime me a plastic bag or something to put this in?